Måling og planen fremover

På mandag var jeg og målte meg hos coachen min, Christian Egner. Siden jeg hoppa av dietten en måneds tid, var jeg sikker på at jeg hadde gått opp massevis av fett til nå. Der tok jeg heldigvis feil! Jeg har gått opp 1,57% fett, noe som er mye mindre enn jeg fryktet. I tillegg har jeg gått opp 1,82 kg muskler! Yeah! 

Vi snakket litt om tiden framover. Jeg er gira på å komme igang med konkurransediett, men han ville at jeg skulle vente litt. Det er visst altfor tidlig, fordi kroppen ikke har godt av å være så lenge på så få kalorier. Så da er det tilbake på reverse diett på meg, som vil si at jeg skal oppover i kalorier litt og litt, slik jeg burde vært flink med fra starten av da jeg hoppet av konkurransedietten for en måned siden. I stedet har jeg spist det jeg har hatt lyst på. Tror nok jeg har holdt meg sånn nogenlunde på riktig antall kalorier, men har absolutt ikke spist riktig type mat. 

Foreløpig ser jeg at jeg har de samme utfordringene som jeg hadde i starten av forrige diettperioden; Jeg er for dårlig til å planlegge, og jeg sliter med å få i meg all maten. Dette er noe jeg må bli flinkere på! Søndager og onsdager får bli preppedager, også får jeg bli flinkere til å spise tidligere på dagen, slik at jeg ikke sitter med masse mat igjen på kvelden. 



Kylling, rosenkål og Slender Chef til sweet chilisaus. Enkelt og greit. Jeg er ikke særlig glad i å lage mat, så jeg gjør det gjerne så enkelt som mulig :) 

Nå bruker jeg ordet "diett" mye her ser jeg, men som jeg skrev i forrige innlegg, så mener jeg da altså bare kostholdsplanen. Poenget med å gå litt oppover i kalorier nå, er å bygge muskelmasse. Så jobber vi med å fjerne fettet når konkurransen nærmer seg :) Det er så utrolig digg å være så motivert som jeg kjenner meg nå! Poseringsskoene mine kom i posten i går, og jeg har lovet meg selv å være flink til å trene på poseringer, helt fra starten av. Så det er bare å sette igang egentlig. Se så fine da!



Nå er det straks tid for trening, og i dag er det geriljaintervaller som står på planen. Elsker, ELSKER mølla! Sånn helt på ekte. 

Hva skal du i dag? 

Siste dag før dietten er i gang

Den tilbringes på jobb sammen med herlige kollegaer, brukere og en digg kaffekopp i solveggen. Jeg er heldig!

Jeg er klar for en ny uke med nye utfordringer.

Hva har du gjort i helgen, og hva er planene for uka som kommer? :)

Ny oppkjøring til fitnesskonkurranse

Som dere jo vet, så var planen å stille i bikinifitness 19. mars. Sånn ble det som kjent ikke. Jeg skrev i et tidligere innlegg at oppkjøring til neste konkurranse starter i mai, men nå har jeg bestemt meg for å starte på mandag. Jada, jeg er en av dem. En av dem som MÅ starte på en mandag. Egentlig er jeg enig med dere som mener at det er høl i huet å måtte vente til en mandag, men nå er jeg sånn da. Ja, jeg er også en av dem som føler at jeg starter med helt blanke ark på starten av et nytt år, hehe. 

Diettstart blir da altså 27. mars. Og ja, jeg kaller det diett. Joachim Høst, som jeg nylig oppdaget på snapchatten til #teamfitsnap, sa noen innmari kloke ting på snappen i går. Blant annet sa han da han snakket om dietten sin, at "det er mange som er veldig negative til ordet ´diett´, men det er rett og slett at jeg har en kostplan i forhold til det målet jeg ønsker å nå". Han sa også at han startet på dietten tidlig, fordi han har kone og tre barn og ikke ønsket å stresse. Det hjalp meg faktisk veldig å se på snappene hans i går, fordi jeg kunne relatere meg til så mye av det han snakket om. Så, hvis du tilfeldigvis ser dette Joachim; Takk! :)

Jeg må bare også presisere til alle unge jenter og gutter som måtte lese dette (og til eventuelle skeptikere, hehe) at husk at dette er en sport! De første månedene på diett spiser jeg enorme mengder med mat, det er kun den siste tiden før konkurransen det ikke er så mye mat på planen og hvor dietten blir nokså ekstrem, og da særlig aller siste uka, den såkalte "peak week". Siden jeg kommer til å blogge og snappe og instagramme og vlogge reisen min mot fitnesscenen, ønsker jeg å si dette på forhånd, da jeg allerede har opplevd å få negative kommentarer på det, og fordi jeg vet det er mange unge der ute som jeg vil at skal vite at dette ikke er det man kaller et normalt sunt kosthold, men en kostplan laget spesifikt for å skulle stille i fitness. 

Apropos vlogging, så skal jeg komme igang med det snart, snart! Siden reisen mot scenen del 2 starter på mandag, tenker jeg at det er en naturlig dag å starte vloggingen på. Blir kjempeglad om du vil abonnere på YouTubekanalen min, som du finner HER. 



 

 

 

SANDEFJORD OPEN!

Wow, så flotte jentene var på scenen! Alle sammen var så utrolig fine og flinke, og jeg er så stolt av dem. 

Jeg skulle gjerne stått på scenen selv. Men så ble det ikke sånn denne gangen. Til høsten derimot, DA er det min tur!

2. september er dagen. Oioi som jeg gleder meg! Kommer du og heier? :) 
 


 

Snipp snapp snute

I slutten av oktober startet et eventyr. Jeg ble en del av Team Jeg Liker, og satte kursen mot fitnesscenen. Neste helg er det Sandefjord Open, og på den søndagen skulle jeg stått på scenen. Sånn ble det dog ikke. Jeg bestemte meg jo for å utsette sceneopptredenen min, men jeg har absolutt ikke lagt det på hylla. Det gikk bare ikke akkurat denne gangen. Heldigvis så stikker ikke scenen av, så den er der når jeg er klar. 

Etter at jeg bestemte meg for å ikke stille i mars, gikk jeg over på reverse diet. Det har jeg ikke klart å holde meg til, så nå har jeg hoppet av alt som heter diett. Har antall kalorier i bakhodet, men tenker ikke så mye mer over det enn som så. Kjente på slutten av diettperioden at det begynte å gå til hodet på meg, og da bestemte jeg meg for at jeg var nødt til å ha en periode uten diet. Men nå har jeg hatt en lang nok av-periode, og tenker å lage meg en matplan i dag som jeg følger videre framover mot neste oppkjøring. 

Neste oppkjøring til konkurranse blir fra mai. Da er målet å veie ca det samme som ved diettslutten som var nå, men ha lavere fettprosent og større muskelmasse. 

Det gir meg så mye motivasjon å dokumentere alt og få tilbakemeldinger fra andre, og jeg elsker å følge med på andre vloggere, så jeg har planer om å begynne å vlogge reisen min fremover. Jeg har aldri vlogget før, så det kan jo bli spennende! 

I dag fikk jeg endelig bildene mine som Anette-Marie har tatt. Det hadde skjedd en glipp, så hun trodde hun hadde sendt dem til meg, men det hadde hun altså ikke. Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves sies det. Her er iallfall bildene, tatt 20/10/16 og 11/02/17.



Ser det står 23/10 på bildene der men... de er fra 20/10. Ikke at det spiller noen rolle men :p Jeg er stolt av jobben jeg har gjort, og jeg gleder meg til å se hvordan jeg ser ut i oktober når jeg skal stå på scenen i Oslo! 

Nå er straks TJL-eventyret over, og et nytt et starter. Gleder meg til fortsettelsen :) 



her kan du skrive hva du heter, hvor gammel du er og hva bloggen din handler om. min offisielle blogg kan du finne her.

arkiv

  • Mars 2017
  • Februar 2017

  • kategorier

  • Blogg

  • lenker

  • blogg.no
  • Få din egen blogg!

  • designet er laget av:

  • caroline maria bloglovin


  • hits