Mnedens utfordring

Som noen av dere kanskje har ftt med dere, har jeg startet mitt eget team satt sammen av en gjeng herlige damer som alle har sine ulike ml de jobber mot.

I dag har vi satt i gang en utfordring for mai, som ser slik ut:

#300000skritt i mai er alts mlet. Er du med? Finn @teamviljestyrke p Instagram og kommenter at du er med da vel :D

300000 skritt delt p 31 dager er i underkant av 10000 skritt per dag. Gr man mindre en dag, kan man ta det igjen en annen dag, slenge totalen i mai blir 300.000.

Hva sier du, er du med? :)

Flg oss gjerne p Instagram og snapchat, @teamviljestyrke begge steder :)

Nr man faller av vogna

Det er ingen hemmelighet at kostholdet mitt har vrt drligere enn p lange tider n etter diettslutt. Det er heller ingen hemmelighet at kroppen er som en svamp etter et snt opplegg som jeg har vrt med p. Mange kilo har kommet tilbake p kroppen, og selvom jeg er langt unna der jeg en gang startet, s fles det innmari kjipt. Jeg har trent litt hele veien, men kostholdet kunne vrt tusen ganger bedre. 

Jeg satt meg noen ml i forrige innlegg, og de har jeg tenkt til klare! Pushupmlet er jeg godt i gang med. Da jeg testet frste gang hvor mange jeg klarte p rappen, klarte jeg 14. Den neste klarte jeg 19. S 19 er alts forelpig PR i antall pushups p trne p rappen. Burde vel vre mulig klare 30 p rappen innen juni?

10 kg innen jul; Her tenker jeg at jeg setter meg noen delml. Jeg kommer til herme etter Michaela Westin (@livsstilsblogg p snap, grunnleggeren av Team Livsstil) og lage meg en tavle der mlene mine str. S ser jeg dem hele tiden.

Angende kostholdet, m jeg lage en slags plan uten ha skikkelig naziopplegg. En plan som gjr at jeg klarer holde meg til den, men som samtidig gjr at jeg kan spise middag med familien hver dag, samt g ut og spise med venner en gang i blant.



Det er ikke lett komme seg ordentlig igang igjen etter en drlig periode, men en ting er sikkert; Det er aldri for sent skjerpe seg. Det gjelder bare gjre det. 

N har jeg ladet videokameraet ogs. Har jo sagt en stund at jeg skal begynne YouTube. Og det skal jeg. Maren Helene heter jeg p YouTube om du har lyst til flge meg der. Det hadde jeg jo satt stor pris p. Kommer til legge ut filmen her da, nr jeg endelig har ftt laget den. 

Hvis det er noen som har spesielle nsker for hva jeg skal ha med i YouTubefilmene, s rop ut! :) 

Goaldigger

Det er p tide skrive ned noen nye ml. Joda, jeg har fortsatt et ml om st p en fitnesscene. Det eneste som er endret p det mlet, er at tidligere var mlet bare det st p scenen. N er mlet at jeg nsker st p den scenen og faktisk fle at jeg hrer hjemme der. Jeg vil ha en kropp som er med og kjemper om pallplass, ikke en som bare svidt fr lov til i det hele tatt st der. Det tar tid bygge en slik kropp, derfor er dette noe som er langt der i det fjerne. Men det er der. 

P veien dit trenger jeg ha flere andre ml. Og de kommer her;

  • G ned 10 kg innen jul. Ja, jeg vet at muskler veier. Men jeg har nok 10 kg fett ta av, gitt. 
  • Klare 3 pullups uten hjelp innen august. Hper jeg klarer dette lenge fr august. Men guriland, pullups er tungt alts! :p 
  • Klare 30 pushups p rappen innen juni. 

Jeg tenker det holder for n. Synes bare det er fint ha noe strekke seg etter. Tenker jeg lager et 1RM knebyml og et 1RM marklftml etterhvert, men jeg m se hva jeg klarer n frst, snn at jeg kan sette opp et realistisk ml. Aner ikke hva jeg klarer i 1RM i yeblikket, har ikke testa. 

Hva er dine ml for 2017? 



 

Og s var det eventyret ute

Det er mange som allerede har ftt det med seg, men siden det fortsatt er mange som spr, s tenkte jeg skrive det her ogs;

Ja, jeg har meldt meg ut av Teamjegliker. Dette var et valg jeg tok blant annet p bakgrunn av noe som oppstod rett fr pske, og jeg str for valget mitt og er glad jeg gjorde det. Jeg kommer ikke til legge ut i det vide og det brede her om hva som skjedde som gjorde at jeg bestemte meg for melde meg ut. 

N er jeg klar for en fresh start, og jeg er klar for sette meg nye ml og delml. Fitnesscenen er der framme et eller annet sted, men det blir nok ikke i r. Svidt jeg har skjnt er de fleste coacher ganske strenge p hvem som fr g ut p scenen, og per n vet jeg ikke engang hvilket team jeg skal ske meg inn i. Hvis noen har forslag til gode team med gode coacher og godt milj, som det gr an vre med i nr man bor i Brum, tar jeg gjerne imot tips. 

Akkurat n vil fokuset mitt vre p komme inn i en god treningsrutine igjen, og spise riktig. Jeg kommer ikke til flge en superstreng diett helt enda. Dette lar jeg en fremtidig coach styre den dagen det er aktuelt. Forelpig kommer jeg til registrere alt jeg spiser og passe p at makroene ser OK ut. 

 



Siden jeg ikke nsker hete "TJL-Maren" overalt, har jeg endret brukernavn p instagram til Fitnessmarnie, og brukernavn p snapchat til marenroskar. De av dere som vil flge meg videre p snapchat m legge meg til p nytt med dette brukernavnet, fordi det gikk ikke an endre visningsnavnet slik jeg trodde det gjorde. Jeg fikk det iallfall ikke til, hehe. Blir kjempeglad om dere vil flge meg videre, selvom scenen er litt lenger unna enn jeg frst planla :) 

Mling og planen fremover

P mandag var jeg og mlte meg hos coachen min, Christian Egner. Siden jeg hoppa av dietten en mneds tid, var jeg sikker p at jeg hadde gtt opp massevis av fett til n. Der tok jeg heldigvis feil! Jeg har gtt opp 1,57% fett, noe som er mye mindre enn jeg fryktet. I tillegg har jeg gtt opp 1,82 kg muskler! Yeah! 

Vi snakket litt om tiden framover. Jeg er gira p komme igang med konkurransediett, men han ville at jeg skulle vente litt. Det er visst altfor tidlig, fordi kroppen ikke har godt av vre s lenge p s f kalorier. S da er det tilbake p reverse diett p meg, som vil si at jeg skal oppover i kalorier litt og litt, slik jeg burde vrt flink med fra starten av da jeg hoppet av konkurransedietten for en mned siden. I stedet har jeg spist det jeg har hatt lyst p. Tror nok jeg har holdt meg snn nogenlunde p riktig antall kalorier, men har absolutt ikke spist riktig type mat. 

Forelpig ser jeg at jeg har de samme utfordringene som jeg hadde i starten av forrige diettperioden; Jeg er for drlig til planlegge, og jeg sliter med f i meg all maten. Dette er noe jeg m bli flinkere p! Sndager og onsdager fr bli preppedager, ogs fr jeg bli flinkere til spise tidligere p dagen, slik at jeg ikke sitter med masse mat igjen p kvelden. 



Kylling, rosenkl og Slender Chef til sweet chilisaus. Enkelt og greit. Jeg er ikke srlig glad i lage mat, s jeg gjr det gjerne s enkelt som mulig :) 

N bruker jeg ordet "diett" mye her ser jeg, men som jeg skrev i forrige innlegg, s mener jeg da alts bare kostholdsplanen. Poenget med g litt oppover i kalorier n, er bygge muskelmasse. S jobber vi med fjerne fettet nr konkurransen nrmer seg :) Det er s utrolig digg vre s motivert som jeg kjenner meg n! Poseringsskoene mine kom i posten i gr, og jeg har lovet meg selv vre flink til trene p poseringer, helt fra starten av. S det er bare sette igang egentlig. Se s fine da!



N er det straks tid for trening, og i dag er det geriljaintervaller som str p planen. Elsker, ELSKER mlla! Snn helt p ekte. 

Hva skal du i dag? 

Siste dag fr dietten er i gang

Den tilbringes p jobb sammen med herlige kollegaer, brukere og en digg kaffekopp i solveggen. Jeg er heldig!

Jeg er klar for en ny uke med nye utfordringer.

Hva har du gjort i helgen, og hva er planene for uka som kommer? :)

Ny oppkjring til fitnesskonkurranse

Som dere jo vet, s var planen stille i bikinifitness 19. mars. Snn ble det som kjent ikke. Jeg skrev i et tidligere innlegg at oppkjring til neste konkurranse starter i mai, men n har jeg bestemt meg for starte p mandag. Jada, jeg er en av dem. En av dem som M starte p en mandag. Egentlig er jeg enig med dere som mener at det er hl i huet mtte vente til en mandag, men n er jeg snn da. Ja, jeg er ogs en av dem som fler at jeg starter med helt blanke ark p starten av et nytt r, hehe. 

Diettstart blir da alts 27. mars. Og ja, jeg kaller det diett. Joachim Hst, som jeg nylig oppdaget p snapchatten til #teamfitsnap, sa noen innmari kloke ting p snappen i gr. Blant annet sa han da han snakket om dietten sin, at "det er mange som er veldig negative til ordet diett, men det er rett og slett at jeg har en kostplan i forhold til det mlet jeg nsker n". Han sa ogs at han startet p dietten tidlig, fordi han har kone og tre barn og ikke nsket stresse. Det hjalp meg faktisk veldig se p snappene hans i gr, fordi jeg kunne relatere meg til s mye av det han snakket om. S, hvis du tilfeldigvis ser dette Joachim; Takk! :)

Jeg m bare ogs presisere til alle unge jenter og gutter som mtte lese dette (og til eventuelle skeptikere, hehe) at husk at dette er en sport! De frste mnedene p diett spiser jeg enorme mengder med mat, det er kun den siste tiden fr konkurransen det ikke er s mye mat p planen og hvor dietten blir noks ekstrem, og da srlig aller siste uka, den skalte "peak week". Siden jeg kommer til blogge og snappe og instagramme og vlogge reisen min mot fitnesscenen, nsker jeg si dette p forhnd, da jeg allerede har opplevd f negative kommentarer p det, og fordi jeg vet det er mange unge der ute som jeg vil at skal vite at dette ikke er det man kaller et normalt sunt kosthold, men en kostplan laget spesifikt for skulle stille i fitness. 

Apropos vlogging, s skal jeg komme igang med det snart, snart! Siden reisen mot scenen del 2 starter p mandag, tenker jeg at det er en naturlig dag starte vloggingen p. Blir kjempeglad om du vil abonnere p YouTubekanalen min, som du finner HER. 



 

 

 

SANDEFJORD OPEN!

Wow, s flotte jentene var p scenen! Alle sammen var s utrolig fine og flinke, og jeg er s stolt av dem. 

Jeg skulle gjerne sttt p scenen selv. Men s ble det ikke snn denne gangen. Til hsten derimot, DA er det min tur!

2. september er dagen. Oioi som jeg gleder meg! Kommer du og heier? :) 
 


 

Snipp snapp snute

I slutten av oktober startet et eventyr. Jeg ble en del av Team Jeg Liker, og satte kursen mot fitnesscenen. Neste helg er det Sandefjord Open, og p den sndagen skulle jeg sttt p scenen. Snn ble det dog ikke. Jeg bestemte meg jo for utsette sceneopptredenen min, men jeg har absolutt ikke lagt det p hylla. Det gikk bare ikke akkurat denne gangen. Heldigvis s stikker ikke scenen av, s den er der nr jeg er klar. 

Etter at jeg bestemte meg for ikke stille i mars, gikk jeg over p reverse diet. Det har jeg ikke klart holde meg til, s n har jeg hoppet av alt som heter diett. Har antall kalorier i bakhodet, men tenker ikke s mye mer over det enn som s. Kjente p slutten av diettperioden at det begynte g til hodet p meg, og da bestemte jeg meg for at jeg var ndt til ha en periode uten diet. Men n har jeg hatt en lang nok av-periode, og tenker lage meg en matplan i dag som jeg flger videre framover mot neste oppkjring. 

Neste oppkjring til konkurranse blir fra mai. Da er mlet veie ca det samme som ved diettslutten som var n, men ha lavere fettprosent og strre muskelmasse. 

Det gir meg s mye motivasjon dokumentere alt og f tilbakemeldinger fra andre, og jeg elsker flge med p andre vloggere, s jeg har planer om begynne vlogge reisen min fremover. Jeg har aldri vlogget fr, s det kan jo bli spennende! 

I dag fikk jeg endelig bildene mine som Anette-Marie har tatt. Det hadde skjedd en glipp, s hun trodde hun hadde sendt dem til meg, men det hadde hun alts ikke. Men den som venter p noe godt, venter ikke forgjeves sies det. Her er iallfall bildene, tatt 20/10/16 og 11/02/17.



Ser det str 23/10 p bildene der men... de er fra 20/10. Ikke at det spiller noen rolle men :p Jeg er stolt av jobben jeg har gjort, og jeg gleder meg til se hvordan jeg ser ut i oktober nr jeg skal st p scenen i Oslo! 

N er straks TJL-eventyret over, og et nytt et starter. Gleder meg til fortsettelsen :) 

YouTubefavoritter

Jeg elsker se p youtubevideoer, og srlig nr jeg gr p tredemlla. Tiden flyr fort som bare det nr man har noe gy se p mens man gr.

Disse tre er favorittene. Pleier du se p youtubere? Hvilke er dine favoritter? :)

Fr og etter

I januar 2016 startet jeg min reise mot en sunn og fin kropp. Jeg gikk ned 10 kg sakte men sikkert, og begynte komme inn i en god flyt. I august skte jeg meg inn i Team Jeg Liker, og mlet var da f en kropp jeg trives i.

Da jeg fikk vite at jeg var valgt ut til vre med i teamet, bestemte jeg meg for at jeg skulle g all in og ha som ml stille i bikinifitness. Veien fra der jeg var og til scenen var lang, men jeg var bestemt p klare det.

Anette-Marie Antonsen som er teamlederen vr er ogs fotograf, og har tatt bilder av oss med jevne mellomrom. Frste bilde ble tatt 20. oktober 2016 da vi startet vr reise med TJL, og siste bilde ble tatt n p lrdag, 11. februar 2017.

I gr fikk jeg bildene mine fra Anette-Marie, og det var utrolig moro se hva man kan gjre med kroppen bare ved spise riktig og trene mye.

Jeg har fortsatt en vei g fr jeg er klar for scenen, men jeg er supermotivert til klare ha en knallgod form nr hsten kommer.

N er det en liten periode av dietten, og s er det fullt kjr fra mai. Misforst meg rett, jeg m fortsatt tenke over hva jeg spiser. Men det er ikke like strengt som det har vrt siden oktober da :)

A little piece of heaven

Handla inn noen barer fra tights.no for en stund siden som har ligget og venta p at jeg skulle vre ferdig med diett. N er jeg riktignok ikke ferdig med diett fr etter NM i oktober, men akkurat n er jeg i en periode p en litt mindre streng diett hvor jeg styrer litt selv.

S da har jeg alts tatt hull p pakken med barer. Birthdaycake baren mtte jo prves frst. Og herregud s godt!

Smaker himmelsk! Ogs s st da, med kakepynt og alt :)

Tro p deg selv!

P samlinga i gr hadde vi pushuptrening med Sander Bratlie, der vi lrte mange forskjellige teknikker p pushups. En av dem, den aller siste vi lrte, var hoppe opp p stepkasser med bde armene og beina samtidig. Jeg sa med en gang "det tr jeg ikke prve engang"
Men s prvde jeg. Og jeg klarte det!! Og ikke bare n, men flere p rad! 
 
Snakk om mestringsflelse! Det var moro! 
 


Levende bevis p at man m tro p seg selv, og ikke vre redd for prve. 

Strike a pose

I gr var jeg p teamsamling med Team Jeg Liker. Det var fettmling, foredrag med Kine Arntzen og poseringstrening, ogs hadde jeg PT-time med teamets egen PT Simen Peter Eiterjord. Jeg koste meg masse!

Jeanette er den flinke poseringstreneren vr, og her lrer hun meg vendinger. Man skulle ikke tro at det er slitsomt st snn der, men det gir faktisk nesten krampe posere! Og det skal vre riktig og se bra ut, s her m jeg ve ve ve!

Noe av det Kine snakket om var ikke la andre st i veien for at du skal n mlene dine.

Inn i de voksnes rekker

Da var jeg jammen meg 30. Dagen var veldig, veldig fin. Den startet med en toring som absolutt ikke ville kle p seg, og som jeg mtte kjempe for f levert i barnehagen. Altfor sent ute kom jeg til praksisstedet mitt, og det frste jeg mtte var sjefen som kom og ga meg en stor klem og gratulerte meg med dagen.

Etter en helt super dag i praksis, med sang fra alle p teamet og masse blide fjes, fikk jeg besk av moren og broren min. Vi spise taco og kake, og selvom det ble litt i overkant mye av begge deler, fler jeg ikke en enorm angst av ha trkka det i meg. Det var jeg litt redd for p forhnd.

N har jeg vrt tredve i et par dager, og det fles bra. Hres s voksent ut med 30 synes jeg. N krysser jeg fingrene for at husmora i meg dukker opp snart, p tide det nr man er tretti!

Her ser dere mammas forsk p gi meg nytt hus i bursdagsgave. Ble ikke store gevinsten, men jeg setter pris p forsket, mamma! :D

De innvendige forandringene

Da jeg satt og bladde i bildene mine p macen her forleden, s jeg tilfeldigvis et bilde av meg selv fra treningssenteret. Det er tatt i juni i fjor, og jeg er ca 15-16 kg tyngre enn jeg er n. Men det var ikke strrelsen jeg s frst, det var det ukomfortable ansiktsuttrykket. Det lyser av hele meg at jeg er ukomfortabel.

.

En ting er sikkert; Det er ikke bare p utsiden det skjer endringer nr man er med p snt som dette.

Team Jeg Liker

Kanskje noen av dere er kjent med Team Jeg Liker? Selv fant jeg Team Jeg Liker fordi bestevenninna mi spurte meg om jeg fulgte dem p snapchat. Begynte flge kull 3 da de var snn litt fr halvveis tror jeg. Ble helt hekta! Fulgte dem som om de var superstjerner, hehe. Da det var opptak til kull 4, var jeg bare ndt til ske. Og hvem skulle tro at jeg fikk vre med, og sitter her n og er en av dem som folk sitter og flger med p p snapchat. Litt uvirkelig! 

I morgen er det min tur til snappe. Legg til Teamjegliker.2 om du vil flge med :) Team Jeg Liker har 4 forskjellige snapchatkontoer; teamjegliker, teamjegliker.2, vektjegliker og tjlfaddere. Men det er alts teamjegliker.2 dere kan komme til se meg p. 

Det er 6 uker igjen til Sandefjord Open, s n begynner det bli innmari spennende! Jeg har jo allerede tatt et valg om ikke stille denne gangen, men det er mange andre som fortsatt har Sandefjord Open som ml, og jeg gleder meg til heie p dem! 



Mtte prve bikinien da den kom i posten, selvom jeg allerede hadde bestemt meg for ikke stille n. Den mangler steiner enda, men det er noe jeg skal sitte og kose meg med i sommer tenker jeg. Elsker holde p med snne ting! 

Legg oss til p snap da, dere. S sees vi der :) 

Veien mot mlet

Da ble det visst en blogg igjen da. Synes det er godt f skrevet ned litt tanker og flelser, samtidig som at det er fint se tilbake p.

I oktober startet jeg p en reise som jeg p forhnd visste at kom til bli innmari tff, men moro. Jeg ble med i Team Jeg Liker, som er et fitnessteam ledet av fotograf og tidligere blogger Anette-Marie Antonsen og flere ganger verdensmester og norgesmester i fitness, Christian Egner. Da jeg skte om f vre med, hadde jeg ingen planer om stille i fitness, men da jeg fikk vite at jeg fikk vre med, da gikk jeg all in. Tanken om skulle st p en scene ifrt kun en liten bikini og hye hler har egentlig aldri streifet meg, men n er jeg alts helt innstilt p skulle gjre det. Jeg er en snn person, har jeg funnet ut, som enten er all in, eller all out. Dette er noe jeg skal jobbe med, for det er jo viktig kunne holde seg p en slags middelvei etterhvert nr fitnesseventyret er over. 

Da vi startet i slutten av oktober, hadde jeg en fettprosent p 27,05%. For f lov til stille i fitness, mtte jeg ned til 12% innen mars. Det er en del, men det er mulig! I starten l jeg veldig godt an, gikk ned massevis. Flte at det var lett p diett, og koste meg glgg p trening. S begynte fettprosenten g litt saktere ned. Litt for sakte, for kunne rekke n en fettprosent p under 12% innen mars. Helt utelukket var det derimot ikke, s jeg jobbet p!

Her for noen dager siden, skjnte jeg at jeg var ndt til utsette konkurransen til hsten. Ikke fordi jeg ikke ndde riktig fettprosent (for det vet jeg jo faktisk ikke enda om jeg klarte, har mling neste helg), men av andre private rsaker. Psyken gikk i bnn et par dager, flte dette som et stort nederlag. Heldigvis har jeg venner og familie som sttter meg, og en fantastisk coach og fantastiske faddere i Team Jeg Liker. De fikk meg opp fra bnn i btta igjen, og n er jeg supermotivert for ha en knallbra scenekropp i oktober. Det er veldig viktig for meg at folk vet at jeg ikke har gitt opp, men bare utsatt fitnesskonkurransen til hsten. Akkurat n hadde jeg ikke noe valg, jeg var ndt til utsette. S fr jeg heller legge vekk de negative tankene, og se p det positive; Jeg kommer jo til ha tid til forme en mye bedre kropp til hsten enn jeg ville klart til mars. Og jeg vil kunne ha et enda bedre grunnlag for holde kroppen min godt trent etter at konkurransen er over. 

Tenkte jeg skulle vise dere litt fr- og etterbilder. Dette er meg for et par r siden, og meg i januar i r.


22,5 kg er av siden januar 2016. Jeg er stolt av hvor langt jeg har kommet, og jeg gleder meg til fortsettelsen. Gleder meg til st p scenen under NM i bikinifitness til hsten, og hper dere har lyst til flge meg p veien mot mlet :) 



her kan du skrive hva du heter, hvor gammel du er og hva bloggen din handler om. min offisielle blogg kan du finne her.

arkiv

  • August 2017
  • Mai 2017
  • April 2017
  • Mars 2017
  • Februar 2017

  • kategorier

  • Blogg
  • Bryllup

  • lenker

  • blogg.no
  • F din egen blogg!

  • designet er laget av:

  • caroline maria bloglovin


  • hits